מהו מתקן חניה רובוטי

IMG 78361016 scaled 1

מתקן חניה רובוטי

למצוא חניה זו אחת הפעולות המאתגרות והמעצבנות במרכזי הערים בישראל. אזורים אלו מאופיינים בצפיפות אוכלוסין ובתנועה ערה של כלי רכב. מה שמביא לכך שקשה עד בלי אפשרי למצוא חניה פנויה. נעשים ניסיונות למצוא פתרונות לעניין זה, על מנת להגדיל ככל האפשר את מקומות החניה ולאפשר לכמה שיותר בעלי רכבים להחנות את רכבם בקלות, בלי לבזבז זמן יקר על חיפוש חניה פנויה. מתקני חניה אוטומטיים או רובוטיים ממלאים תפקיד משמעותי מאוד.

מטרה ראשונה – הכפלת מספר החניות

השאלה מהו מתקן חניה רובוטי נענית בתשובה הפשוטה – מכפיל חניה. המטרה הראשונה והמרכזית של כל מתקן חניה הוא להגדיל את מספר מקומות החניה. כך שניתן להחנות על שטח בגודל של רכב אחד שני רכבים או יותר. זאת באמצעות מתקן שמאפשר להחנות רכבים לגובה. כמובן שכדי ליישם את זה בפועל צריך לבצע התאמות בשטח ולהיעזר במתקני חניה ייעודיים. אלו יותקנו במקום על ידי נותני שירות מקצועיים, תוך שימת לב לבטיחות, לנוחות, למיצוי השטח ולערכים נוספים בהתאם לדרישת בעלי המקום.

ניהול רובוטי של מתקני החניה

צריך להפעיל את מתקני החניה כדי לאפשר את השימוש. כלומר, להציג חניה פנויה בפני רכב שנכנס לחניון, ולאפשר לבעל הרכב למצוא את רכבו בקלות בבואו לצאת מהמקום. כדי להקל על ההתנהלות ולאפשר תנועה קלה ומהירה נעזרים במערכות אוטומטיות – רובוטיות. באמצעות מערכות אלו ניתן לנהל את החניונים בצורה יעילה ומהירה מאוד, ולאפשר לכל בעל רכב להחנות את רכבו בבואו, או להוציא את הרכב בקלות ובמהירות בלי לבזבז את הזמן היקר. מתקן חניה רובוטי מתנהל באמצעות מערכת הפעלה חכמה ואוטומטית אשר מקלה מאוד על השימוש במתקן, ובאה לקראת הנהגים בכל מה שאפשר. באמצעות טכנולוגיות מתקדמות אלו קל ופשוט יותר להחנות את הרכב.

התאמה מקסימלית לניהול משאבים נכון

קיימים כיום מתקני חניה שונים זה מזה. סוד ההצלחה הוא התאמה מיטבית של מתקן החניה. ההתאמה חייבת להתחשב בנתונים שקיימים בשטח, במוגבלות שיש בחניון וכן במספר החניות אותו מעוניינים להשיג. לשם כך רותמים את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר אשר בכוחן להגדיל את מספר החניות וכן לאפשר תנועה נוחה ומהירה ביותר במקום. זאת בהתערבות מינימלית של הנהג. בחינה מעמיקה של השטח וזיהוי הנתונים מאפשר לנצל ככל שניתן את האפשרויות ולהתאים מתקני חניה היטב.

הבטיחות – ערך בעל חשיבות יתרה

יש לזכור כי בכל מה שקשור למתקני חניה רובוטיים חובה לשים את נושא הבטיחות בראש סולם העדיפויות. הבטיחות מתייחסת לתנועת כלי הרכב בתוך החניון ולאפשרות של כל נהג לשלוט על הנהיגה בשטח. כמו כן מתייחסים להגנה על כלי הרכב ולמניעת נזקים. לשם כך יש להקפיד על יציבות מקסימלית ועל התקנה בטוחה ויציבה ביותר של מתקני החניה.

חווית המשתמש והנוחות שלו

בסופו של דבר החניון נועד לשרת את בעלי הרכבים שצריכים לחנות במקום. לכן כל התהליך יחתור לספק לבעלי הרכבים את חווית השימוש הנוחה והקלה ביותר. הדבר מתייחס להסדרת תשלום ולאופן הכניסה, לאיתור מקום חניה ולכניסה לרכב בעת היציאה מהחניון.

אחזקה של מתקני החניה

בכל מתקן חניה רובוטי צריך לבצע פעולות אחזקה כמו שצריך כדי לשמור עליו תקין ונוח לשימוש. כמו כן יש צורך לצבע מעת לעת פעולות ותיקונים כדי לוודא כי מתקן החניה הרובוטי בטוח לשימוש ומשרת את המשתמשים כפי שמצפים ממנו. לשם כך צריך למנות חברה מקצועית שמספקת מתקני חניה רובוטיים ומלווה את המשתמשים לכל אורך הדרך. בעזרת אנשי מקצוע בענף ניתן להבטיח כי החניון עונה על הציפיות, משרת היטב את הנהגים ומגן כנדרש על כלי הרכב.

צרו קשר עוד היום

מוזמנים להשאיר פרטים ליצירת קשר או לחייג ולהנות משירות אמין, מקצועי ואדיב במיוחד!
דילוג לתוכן